torsdag 14. mars 2013

Testing vinter 2012/2013

 

I vinter har jeg vært med på noen av intervalltreningene til Wing OK i den nye og fine Ranheimshallen som du ser på bildet over. Jeg var der en del på tidligvinteren, men da det led uti desember passet det aldri. Jeg var også en del syk i januar og februar så det ble ikke så mye treninger som jeg hadde håpet. Etter å ha sett i treningsdagboken fant jeg ut at det bare var 8 treninger. MEN, det var faktisk hele 8 ganger, og 8 er bedre enn ingen ikke sant? Og jeg fikk i allefall med meg 1000-meters testene.

1000-meters test 12.11: 4.16
Jeg visste ikke at det skulle være test, og hadde kjørt ei nokså hard svømmetrening på formiddagen.
1000-meters test 25.02: 4.05
Samme med denne dagen, også her hard svømmetrening på formiddagen. Men da stilte jeg jo høvelig likt. Dessuten var jeg usikker på om jeg i det hele tatt skulle teste da jeg følte meg litt sliten (mulig underbevisstheten spilte meg et puss slik at jeg skulle slippe testen, ser ikke bort fra det).

Jeg har absolutt ikke fart på løpinga og føler meg som oftest tung som en flodhest. Jeg er nå i allefall ærlig og legger ut mine høyst dårlige tider her på bloggen. Men nå i det siste har jeg kjent at jeg har kraftigere fraspark, og det er da noe? Å teste på 1000 meter løping føler jeg ikke er helt relevant til triatlon, da distansene er så mye lengre. Men det var praktisk og artig å være med siden sønnen min Arvid likevel skulle i vei.

Svømmetestene har vært mer oppløftende og jeg er svært fornøyd med fremgangen. Disse er tatt alene på formiddagene og jeg har hatt egen bane for meg selv.
1000-meters tester i svømming:
1.10: 17.57
3.12: 17.29
4.3: 17.00

Fremover skal jeg finne ei testløype på 5 km og teste noen ganger i løpet av våren. Eller dra ned i hallen igjen og løpe 5x1000metre eller 5000meter. Ulempen er at hallen er stengt om sommeren. Løype på 10 km har jeg funnet, og selv om den inneholder en del bakker så gjør det jo ikke noe når en tester samme løypa hver gang.

Når det blir racerføre skal bakken Ila-Skistua være testløype. I fjor hadde sykkelklubben min Stiftstaden SK fellestester opp den bakken. Jeg var aldri med men håper på at de har det samme opplegget i år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar