lørdag 13. april 2013

Gleden over å løpe på et nytt sted

I helga er vi på min søster sin hytte i Åfjord på Fosen. Etter at vi hadde vært på tur med familien i dag, grillet pølser og slappet av i solen, gikk resten inn for å lage middag og leke. Som vanlig på helgeturer hadde jeg med løpetøy og joggesko, en vet aldri når muligheten byr seg. Med musikk på ørene, frihetsfølelse og en enorm glede la jeg i vei langs asfalten. Det var steiksol, litt forfriskende vind og en utsikt som kan ta pusten fra en. På den ene siden havet og små øyer fri for snø, på den andre siden en islagt fjordarm og høye snødekte fjell. Jeg smilte og fant en glede over å løpe som det er lenge siden jeg hadde sist. Jeg innbilte meg at jeg var Chrissie Wellington som gled avgårde på Hawaii. Det eneste som kunne sammenligne meg med henne var smilet. Men det er utrolig hva litt fantasi kan gjøre. Det ble 12 km på meg. På bare asfalt. Jeg kommer til å være stiv i leggene i morgen og ha vondt i bekkenet men det er så verdt det. Det var en flott opplevelse. Vel hjemme var middagen nesten ferdig, lammelår og fløtegratinerte poteter. Jeg tok gladelig den store oppvasken etterpå alene og ba de andre slappe av på sofaen. Jeg hadde allerede fått premie og påfyll av energi.

Published with Blogger-droid v2.0.6

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar