tirsdag 25. september 2012

Nattevaktsmodus


Mens resten av familien har vært i Bymarka på o-løp både lørdag og søndag har jeg sovet. Finværet har jeg gått helt glipp av. Jeg er i dag ferdig med 5 nattevakter på rad. Mens de pågår blir det lite tid til annet enn jobbing og soving. Ikke har jeg fått trent noe særlig heller. Bare en kort halvtimes løpetur på søndagskvelden. Men jeg fikk ikke glede av solskinnet da jeg ikke rakk meg ut før etter kl 20. Så, i går var jeg nokså frustrert og trengte litt luft. Jeg tok med vår 5mnd gamle flatcoated retriever og gikk på tur. Da vi var kommet forbi bebyggelsen slapp jeg han løs. Han ble så glad. Han var helt tullete da vi kom til Litjmyra, plaska i myrvann og herja vilt frem og tilbake. Jeg lo og gledet meg sammen med han. Jeg følte meg fri jeg også. Sola skinte, om enn ikke på oss, så så vi at sola skinte på Reppesåsen. Jeg nøt det hele. Det var så fint å kunne gå slik å vandre i skogen sammen med en hund og bare være til. Full av ny livsglede kom jeg hjem til mann og barn. Drakk kaffe, laga kveldsmat og gjorde meg klar til siste nattevakta. Men før den rakk jeg en liten halvtime i Pirbadet. Jeg var litt slapp da jeg begynte å svømme, jeg kjente godt at all nattjobbinga gjorde noe med innsatsen og evnen til å holde både fart og teknikk oppe. Jeg var trøtt og dorsk. Men etter ei stund våkna jeg og klarte å finne flyt og balanse. På jobb kom jeg frisk og opplagt med både tur i skogen og svømming i kroppen. Nå blir det å sove noen timer og så håpe på at det går fint å snu tilbake døgnet igjen. Jeg har fri resten av uka og har planer om å få syklet litt. Dessuten så skal Ann-Kristin og jeg på lang løpe-og gåtur før helga. Den ser jeg virkelig frem til.
Published with Blogger-droid v2.0.6

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar