torsdag 20. desember 2012

På sykkel i vinterlys

Et av denne treningsukas høydepunkt ble en rolig tur på sykkel i går. Like før jeg skulle dra snødde det tett og jeg vurderte å dra i Pirbadet i stedet. Men jeg er glad jeg ikke endra planene. I det jeg starta turen slutta det å snø og da jeg var kommet meg til Jonsvatnet dukka sola frem. Jeg ville ha en rolig tur siden jeg kjørte intervaller på rulla kvelden før. Jeg fikk god tid til å nyte det fine vinterlyset. Det er ca 3,3 mil fra meg og rundt Jonsvatnet. I sommer syklet jeg rundt på ca 1.20. Men det var en hard tur. I går brukte jeg 2 timer. I de verste bakkene var jeg nødt til å trø på for rett og slett komme meg opp. Men i det store og hele ble det en rolig tur. Den ble skikkelig energigivende! Med lyset, naturen, synet av isen på vannet. Etterpå følte jeg meg renset. Både fysisk og psykisk. Det ga mersmak og jeg halvveis planla en ny tur i dag. Men jeg har prioritert å hvile foten min. Jeg har hatt litt vondt i den etter de siste løpeturene mine og jeg kjente godt til den på turen i går. Det er en muskel eller kanskje bindevevet rundt som er ømt. Jeg har jo løpt mer i det siste og kanskje det har blitt for mye selv om jeg har vært svært forsiktig med mengden. Regner med det går over med litt hvile nå i jula.

Published with Blogger-droid v2.0.6

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar