fredag 28. september 2012

Gode treningsdager



                                                                 Onsdag:
Frykten for å havne på sofaen etter at ungene hadde gått på skolen fikk meg til å kjøre rett i Pirbadet. Det er en viss fare for at jeg ikke klarer å snu tilbake døgnet med en gang etter mange vakter på rad hvis jeg legger meg på formiddagen. Jeg svømte programmet jeg hadde med, 3500 m. Dette inkluderte min nye greie, 100-meters intervaller. Det ble 10 stk, med jevn fart. Etterpå dro hunden og jeg til Estenstadmarka. Vi fant en fin sti like ved den skiløypa som går bratt opp til Styggdalen. Stia endte ved Svarttjønna. Sol og høstfarger, glad hund og god fart opp bakkene. På ettermiddagen syklet jeg en tur til Hommelvik. Tempostilling, vind, kveldssol.

Torsdag:
Langtur med Ann-Kristin. Vi skulle ta noen orienteringsposter på baksiden av Forbordsfjellet. Det var er stykke å løpe før vi kunne begynne å lete. Jeg var IKKE i form. Med høy puls, utmattet og tom kropp sjanglet jeg inn til Svartkamhytta og forlangte pause. Dette var garantert et resultat av nattevaktene. Videre var det mer ulendt terreng og særdeles mye myr. Vi gikk mesteparten mens vi orienterte. Jeg følte meg i bedre form utover formiddagen. Jeg hadde nok startet for hardt. Det var vanskelig å orientere etter bare myrer og små hauger. Jeg er vant til å ha noen stier eller andre sikre punkt å forholde meg til. Men vi fant da noen poster, og tyttebær. De var gode, og de kom godt med da turen ble mye lengre enn planlagt. Ubeskrivelig fint i fjellet nå! Jeg var skikkelig sliten da kvelden kom. Godt å kjenne den gode følelsen igjen etter lang pause.

Fredag:
Ny svømmetrening. Jeg hadde et kortere program i dag. Det var sydenstemning i Pirbadet. Sola skinte i flere av banene og jeg valgte bevisst den med mest sol. Jeg var ikke like flink å svømme teknisk riktig i dag. Men tok frem noen nesten avglemte drills og fikk ny inspirasjon. Jeg våknet skikkelig av svømminga og i dag føltes kroppen fin igjen. Det var nok den manglende nattesøvnen over tid som gjorde meg energiløs i går. Jeg var flink og kjørte 10x100m intervaller i dag også. Det er noe eget ved å svømme på fredag, den gode følelsen etter svømminga kan vare hele helga. Utpå dagen rakk jeg en kort sykkeltur i finværet. Det var sol men mye vind. Det var godt å ha et pannebånd over ørene under hjelmen. I går kveld hadde jeg planer om ei styrkeøkt, da jeg var veldig sliten ble den utsatt til i kveld. Jeg trente mage, rygg og armer. Det blir fri fra trening i helga. Neste uke blir det sparsomt med trening. Syforeninga jeg er med i skal reise til København og være i 4 dager, og dagen vi kommer hjem går jeg rett på nattevaktshelg. Det har vært deilig å fått trent bra disse dagene. Øktene har vært rolige, bortsett fra svømminga.
Published with Blogger-droid v2.0.6

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar